-->

02.12.12

Наміри та бажання ліквідаторів наслідків аварії на Чорнобильській атомній станції, а також інвалідів ЧАЕС щодо виконання рішень судів України

Виконання рішення судів в Україні в законом передбачений спосіб передбачає, як добровільний спосіб виконання цих рішень судів, так і примусовий спосіб виконання рішення судів України, і чорнобильці та інваліди ЧАЕС  починаючи із часу, коли вони отримали рішення судів України, які вступили в законну силу, мали можливість обирати та вибрати для себе, який спосіб виконання рішення судів вони хочуть використовувати, чи то добровільний, чи то примусовий.  

Законодавством України чітко передбачено відповідальність від інвалідів ЧАЕС, та ЛНА на ЧАЕС  які із 2009 року по 2011 роки подавали достатньо масово адміністративні позовні заяви до судів України, щодо етапів в розгляді справи, а також певні зобов’язання перед судовою системою України, яка розглянула ці позови, задовольнила позовні вимоги, та винесла рішення суддів від імені народу України.

Інвалідів ЧАЕС , ІІ, ІІІ груп інвалідності, які зверталися до суду із адміністративними позовами із 2009 року по 2011 рік цікавило лише єдине - скоріше отримання рішення судів, а також отримання нарахованої пенсії за цими рішеннями а про юридичну відповідальність довести процес та виконати процедуру виконання рішення судів у відповідності із нормами діючого законодавства в Україні, мало хто замислювався, до яких наслідків це приведе, що й трапилося із 01.11.2011 року.

УПФУ запевнило ЛНА на ЧАЕС, інвалідів ЧАЕС  що вони будуть чітко виконувати рішення судів України в добровільний спосіб і чорнобильці, інваліди ЧАЕС аючи знесилений стан здоров’я в силу своїх груп інвалідності безстроково, та величезного почуття совісної довіри до працівників УПФУ, щиро повірило в поведінку порядності від державних службовців УПФУ, стосовно вичерпного та повного виконання ними рішення судів. 

Тобто до часу 01.11.2011 року між чорнобильцями, які мали рішення судів України, та УПФУ утворилися щирі, довірчі, порядні, совісні стосунки, майже сімейні відносини, і потрібно зараз із огляду на події минулого, вказати відверто, що всіх без винятку ці відносини влаштовували. 

Про яку взагалі довіру може іти мова, коли стягувач сам надає виконавчий документ боржнику, кажучи при цьому, що він йому довіряє в повному обсязі, щодо виконання імперативу цього виконавчого документу ?

Нормами діючого законодавства в Україні не передбачена така обставина, що оригінал виконавчого провадження є документом, який повинен прийматися до пенсійних фондів України та зберігатися в УПФУ .

УПФУ проявило достатньо прогресивну поведінку та почало пришивати оригінали виконавчих листів, які встановлювали нарахування (перерахунок) пенсії за рішеннями судів України до матеріалів пенсійної справи ЛНА на ЧАЕС, інвалідів ЧАЕС.

Начальники УПФУ здійснювали при цьому певні письмові приписи на цих оригіналах виконавчого листа на зразок «Для опрацювання», із вказівками цього припису, щоб державним службовцям відділів із нарахування пенсії у пенсійних фондах було зрозуміло, які потрібно вчиняти дії.

Нормами діючого пенсійного законодавства в Україні, посадовими інструкціями державних службовців УПФУ, не передбачено процедура опрацювання оригіналів виконавчих листів саме працівниками пенсійних фондів України.

Виконавчий лист за рішенням суду є документом для працівників виконавчої служби України, які в передбачений нормами спосіб, процедуру та строки, повинні провести відповідні виконавчі дії у відповідності із нормами діючого законодавства в Україні.

Стаття 124 Конституції України, встановлює: «Правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються. Судові рішення ухвалюються судоми іменем України і є обов’язковими до виконання на всій території України».

Цими частинами даної статті Конституції України визначаються суверенні права України на здійснення правосуддя та захист державною прав і свобод людини та законних інтересів інших суб’єктів права, які звернулися в установленому порядку до судів України.

Припис про ухвалення судових рішень іменем України заснований на положеннях Конституції України про те, що судова влада є гілкою державної влади України, а тому рішення судів України є уособленим волевиявленням держави і відповідно вони мають бути гарантовані державою.

Із цього органічно випливає і припис щодо обов’язковості судових рішень до виконання на всій території України.

Слід зазначити, що умови і порядок виконання на території України судових рішень чітко визначаються Законом України «Про виконавче провадження», а на територіях інших держав – міжнародними договорами України на засадах взаємодії.

Одним із основних принципів адміністративного судочинства в Україні – є обов’язковість судових рішень, які прийняті суддями України від Імені Народу України.

Нормами адміністративного судочинства в Україні чітко визначена процедура, строки та спосіб звернення за невідкладним судовим захистом у разі невиконання рішення судів України.

Починаючи до часу 01.11.2011 року у кожного без винятку ЛНА на ЧАЕС  інваліда ЧАЕС , ІІ, ІІІ груп інвалідності був вибір, у який спосіб вони хочуть проводити процедуру виконання рішень судів України – чи то добровільний, чи то примусовий, тому що дії чорнобильців у яких були на руках, як рішення судів, так і оригінали виконавчих листів за цими рішеннями судів, як стягувачів по відношенню до боржників УПФУ повинні були би у такому випадку зовсім різні, у відповідності із нормами діючого законодавства в Україні.

Із часу 01.11.2011 року по теперішній час кінця 2012 року кожен із ЛНА на ЧАЕС  інвалід ЧАЕС  який має рішення судів України по встановленню розміру пенсії повинен був для себе чітко визначитися, який спосіб виконання рішення судів України йому краще використовувати, щодо виконання рішення судів України, примусовий чи добровільний.

ЛНА на ЧАЕС інваліди ЧАЕС все ще сподіваються, що працівники УПФУ будуть на пальцях, по совісті пояснювати, роз’яснювати, розтлумачувати чорнобильцям, які мають рішення судів України, яким чином їм діяти за питанням виконання рішення судів.

До обов’язків державних службовців УПФУ не входить питання надання порад юридичного змісту, для цих питань практично у кожного ЛНА на ЧАЕС  інваліда ЧАЕС І, ІІ, ІІІ груп інвалідності були задіяні адвокати та представники, які їм складали позови до суду, і які чітко володіють належною інформацією, щодо предмету суті поданих адміністративних заяв, їх розгляду в судах, та способу їх виконання, тощо.

На даний час єдиною порадою для всіх без винятку чорнобильців є єдине – потрібно знайти вільну хвилиночку, щирі наміри, реальне бажання, можливість та час для зустрічі із своїми адвокатами та представниками, щоб спільними інтелектуальними зусиллями, визначитися із самим відношенням до процедури, способу виконання рішення судів України, і у разі незгоди із невиконанням рішення судів України діяти в законом передбачений спосіб.

Наталія Падалка 

Немає коментарів:

Дописати коментар