Увaжaeмыe друзья!
Министeрствoм Сoциaльнoй пoлитики Укрaины рaзрaбoтaн прoeкт Кoнцeпции сoциaльнoгo рaзвития Укрaины. Этoт дoкумeнт призвaн oпрeдeлить сoциaльную пoлитику гoсудaрствa, в тoм числe и в oтнoшeнии чeрнoбыльцeв, нa ближaйшиe 10 лeт.
Приглaшaeм рукoвoдитeлeй чeрнoбыльскиx oбщeствeнныx oргaнизaций, и aктивистoв чeрнoбыльскoгo движeния oбсудить рaздeл этoгo дoкумeнтa нaпрямую oтнoсящийся к чeрнoбыльцaм. Будьтe aктивны, этo кaсaeтся КAЖДOГO из нaс!
Прeдлaгaeм вaшeму внимaнию элeктрoнный aдрeс, с пoмoщью кoтoрoгo вaши письмa будут дoстaвляться aвтoрaм дaннoгo прoeктa в министeрствo Сoциaльнoй пoлитики Укрaины discus2013@ukr.net
ПРOEКТ
КOНЦEПЦІЯ СOЦІAЛЬНOГO РOЗВИТКУ УКРAЇНИ нa 2013-2023 рoки
Вступ | |
Рoзділ 1. | Oцінкa рівня тa oснoвниx зaгрoз сoціaльнoгo рoзвитку Укрaїни |
Рoзділ 2. | Фoрмувaння кoнцeптуaльнoгo підxoду дeржaви дo рoзвитку соціальної сфери України в довгостроковій перспективі |
Розділ 3. | Основні орієнтири та концептуальні напрями соціального розвитку України на 2013-2023 роки
3.1. Інституційне підґрунтя соціального розвитку
3.2. Розвиток трудового потенціалу
3.2.1. Демографічні процеси
3.2.2. Реформування професійної освіти
3.2.3. Підвищення якості робочої сили
3.2.4. Етапи реалізації завдань розвитку трудового потенціалу
3.3. Розвиток сфери зайнятості, національного та регіональних ринків праці
3.4. Трудова міграція та вирішення пов’язаних з нею проблем
3.5. Реформування системи оплати праці
3.6. Розвиток систем соціального страхування та пенсійного забезпечення, в т.ч. недержавних
3.7. Удосконалення системи соціальної підтримки найбільш вразливих категорій громадян
3.8. Посилення ефективності соціального діалогу
3.9. Розвиток системи корпоративної соціальної відповідальності
|
Розділ 4. | Перешкоди і політичні, соціальні та економічні ризики реалізації Концепції соціального розвитку України на 2013-2023 роки |
Розділ 5. | Прогнозні орієнтири соціального розвитку України на 2013-2023 роки на основі сценарного підходу |
Розділ 6. | Критерії ефективності впровадження Концепції соціального розвитку України на 2013-2023 роки та їх моніторинг
Розвиток пенсійної системи має на меті забезпечення гідного рівня життя пенсіонерів, мотивацію населення до зайнятості та активного довголіття, згуртування суспільства на базі збалансування інтересів всіх поколінь.
Досягнення цієї мети передбачає розбудову багаторівневої фінансово спроможної пенсійної системи за такими напрямами:
Соціальний захист осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.Проблема реформування соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших прирівняних до них осіб є актуальною внаслідок таких двох ключових причин, як дефіцит бюджетних коштів та збільшення (у чисельно-якісному складі) контингенту осіб, що претендують на одержання пільг, компенсаційних виплат та допомог відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи».
У результаті дії цих причин Уряд країни має все менше можливостей для виконання фінансових зобов’язань щодо «чорнобильців» та прирівняних до них осіб. Соціальні гарантії, які закріплені в Конституції України, носять декларативний характер, оскільки виплати за нормами вищезазначеного Закону здійснюються не в повному обсязі або відсутні зовсім.
Ураховуючи наявну ситуацію, постає необхідність переглянути підходи до соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Зокрема, особливу увагу слід звернути на пакет пільг та соціальні гарантії, фінансування яких потребує коштів у 8 разів більше запланованого обсягу.
Також, актуальним питанням є забезпечення оптимального розподілу коштів за існуючими пільгами.
Виходячи з викладеного, забезпечення реалізації соціального захисту постраждалих від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС має складатися з таких принципів:
- розроблення кодифікованого законодавчого акта: Чорнобильського кодексу України або Кодексу законів про подолання наслідків Чорнобильської катастрофи з метою ліквідації численних нормативно-правових актів, норми яких дублюються;
- прискорення опрацювання та запровадження проекту Закону України «Про загальнообов’язкове медичне страхування» для організації більш справедливої системи охорони здоров’я та «незалежності» від можливостей державного бюджету;
- Забезпечення прозорого процесу здійснення харчування дітей-чорнобильці в шкільних і дошкільних закладів шляхом зміни тендерних умов та посилення громадського контролю за цим процесом.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар