-->

27.05.15

В И С Н О В О К

на проект Закону України «Про внесення змін до
Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
(щодо соціального захисту постраждалих осіб)»

У законопроекті пропонується, зокрема, частково відновити редакцію статті 2 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», у якій були визначені категорії зон радіоактивно забруднених територій, уточнити періоди проживання постраждалих на територіях зон безумовного (обов‘язкового), гарантованого добровільного відселення та зони посиленого радіоекологічного контролю;
відновити дію окремих норм Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», які були виключені у зв‘язку із прийняттям Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року, що набули чинності з 1 січня 2015 року. Пропонується також надати право неповнолітнім дітям та/або дружині (чоловіку) померлого учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесеного до категорії 1, незалежно від наявності причинного зв’язку смерті з Чорнобильською катастрофою, на пільги, якими він користувався за життя (стаття 20 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»), а також дітям та/або дружині (чоловіку) померлого учасника - одноразову компенсацію за втрату годувальника (стаття 48 цього Закону); дружинам (чоловікам) померлого учасника - щомісячну компенсацію за втрату годувальника та на пенсію у зв'язку з втратою годувальника (статті 52, 54 цього Закону); дітям, які втратили одного з батьків із числа учасників − на виплату щорічної допомоги на оздоровлення (стаття 48 цього Закону). Передбачається запровадження щорічного медичного обстеження (диспансеризації) та лікування у спеціалізованих медичних закладах осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження, тощо.

Головне науково-експертне управління не заперечує проти даної законодавчої ініціативи, спрямованої на захист прав і інтересів осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Водночас вважаємо важливим звернути увагу на доцільність перегляду найближчим часом усього механізму забезпечення соціальними гарантіями відповідних категорій осіб з огляду на недоліки його функціонування. Перш за все, на нашу думку, визначення умов соціальної підтримки окремих категорій громадян необхідно здійснювати в рамках єдиного порядку із встановленням загальних критеріїв її надання, а не за окремими категоріями осіб без з’ясування їх реальних потреб. При цьому слід врахувати, що основною умовою побудови належної системи соціального захисту є встановлення об’єктивної величини основних соціальних стандартів: прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати, пенсії і похідних від них розмірів дійсних доходів громадян, що значною мірою допоможе вирішувати людині питання життєзабезпечення самостійно, створити умови економії коштів на адміністративні заходи.

Реалізація запропонованих законодавчих змін потребуватиме додаткових бюджетних видатків, величина яких у пункті 5 Пояснювальної записки до проекту визначена у 500 млн. гривень. У зв‘язку з цим відповідно до вимог частини 1 статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту має бути додано фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), а також пропозиції змін до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету. (виділено редакцією блога)

Перший заступник Керівника
Головного управління С.О. Гудзинський

Вик.: Т.М. Макійчук

Немає коментарів:

Дописати коментар