-->

15.06.13

Комітет з питань правової політики рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Закону "Про Конституційний Суд України"

Законопроект (реєстр. №2724) спрямований на вдосконалення чинної редакції Закону "Про Конституційний Суд України" в частині забезпечення виконання рішень та висновків Конституційного Суду.

Зокрема, пропонується встановити обов’язок КС при розгляді справ щодо конституційності законів та інших правових актів Верховної Ради перевіряти наявність усіх можливих підстав визнання відповідного акту чи його окремого положення неконституційним, а також деталізовано якісні вимоги до змісту рішень.

Крім цього, передбачається частину третю статті 67 викласти у новій редакції, відповідно до якої, "рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України протягом 10 днів з дня їх підписання публікуються в офіційних друкованих виданнях або у "Віснику Конституційного Суду України".

На засіданні Комітету зазначалося, що згідно з частиною другою статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. За статтею 147 Конституції України Конституційний Суд є єдиним органом конституційної юрисдикції в Україні, він вирішує питання щодо відповідності законів та інших правових актів Конституції України, дає офіційне тлумачення Конституції України та законів України. Обсяг та межі таких повноважень КС визначено положеннями статті 150 Конституції України, порядок організації і діяльності Конституційного Суду, процедура розгляду ним справ визначаються законом (стаття 153 Конституції України).

Комітет вважає, що положення законопроекту базуються на зазначеній конституційно-правовій основі. Водночас, під час його обговорення було висловлено й деякі зауваження.

Передусім, народні депутати звернули увагу на те, що "Вісник Конституційного Суду України" - це науковий журнал, заснований Конституційним Судом, який виходить з періодичністю 6 разів на рік. Таким чином, вимога щодо публікації в ньому рішень і висновків Конституційного Суду разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду протягом 10 днів з дня їх підписання, є неприйнятною.

Крім того, вважають парламентарії, запропонована редакція може ускладнити загальний доступ до інформації щодо рішень єдиного органу конституційної юрисдикції України, оскільки є не конкретною, не точною, оскільки надає можливість одне рішення Конституційного Суду публікувати в офіційних друкованих виданнях, а інше - у "Віснику Конституційного Суду України".

Також, законопроектом передбачається доповнення частини третьої статті 70 нормою щодо обов’язку відповідних державних органів повідомляти письмово Конституційний Суд про результати виконання рішення, додержання висновку. Однак, наголошувалося на засіданні, першим реченням цієї ж частини статті 70 вже встановлено, що державні органи письмово підтверджують виконання рішення, додержання висновку у випадку, якщо Конституційний Суд зажадав такого підтвердження.

Крім цього, проектом пропонується викласти у новій редакції статтю 74, передбачивши у її частині першій, що Конституційний Суд при прийнятті рішення про визнання актів або їх окремих положень неконституційними одночасно вирішує проблемні питання дії в часі таких актів або їх окремих положень.

Члени Комітету зазначили, що ця пропозиція не узгоджується з частиною другою статті 147 Конституції України, якою вичерпно визначені повноваження Конституційного Суду - вирішення питань про відповідність законів та інших правових актів Конституції України, офіційне тлумачення Конституції України та законів України. Таким чином, Основний Закон не покладає на орган конституційного контролю функцію регулювання суспільних відносин, в тому числі щодо вирішення питання дії в часі нормативно-правових актів.

Водночас, частиною першою статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Джерело сайт ВР

Немає коментарів:

Дописати коментар