№391/46 03 вересня 2013 року
П Р О П О З И Ц І Ї
з’їзду Чорнобильських організацій України (м. Лубни,14 .09.13)
Івано-Франківське обласне громадське об’єднання «Прикарпатбат Чорнобиль» пропонує винести на обговорення з’їзду наступні пропозиції:
Підтримати пропозицію Уповноваженого Верховної ради України п. Лутковської за ініціативою ГО «Прикарпатбат Чорнобиль» такого змісту:
«Міністру соціальної політики п. Королевській Н.Я. поновити підпункт «Г» у пункті 10 Постанови Кабінету Міністрів України №51 від 20 січня 1997 року «Про затвердження Порядку видачі посвідчень особам,які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» такого змісту:
- учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС посвідчення видаються на підставі рішення суду про встановлення факту безпосередньої участі в будь-яких роботах за певний період, пов'язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження, в тому числі проведенні евакуації людей і майна з цієї зони».
Мотивація. Ця норма була прибрана Постановою Кабміну №404 від 08 червня 1995 року. В результаті ліквідатори та постраждалі внаслідок Чорнобильської катастрофи позбулися можливості судового захисту своїх прав, що суперечить Конституції України.
Клопотати перед Верховною Радою України щодо поновлення дії статті 57 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в частині призначення пенсії ліквідаторам другої категорії в залежності від зарплати за роботу в зоні відчуження.
Мотивація. Для ліквідаторів другої категорії із 01 січня 2004 року відповідно до частини другої статті 27 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачені «двоскладові» пенсії. У такий спосіб було відокремлено цю категорію від інших,котрі працювали і піддавалися радіаційному опроміненню нарівні з усіма ліквідаторами. Надії на більш-менш забезпечену старість вони втратили остаточно із внесенням 17 листопада 2005 року до статті 57 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян,які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» нібито безневинних рядків – «Обчислення середньомісячного заробітку провадиться відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Механізм цього «обчислення» гласить: «За бажанням застрахованої особи частина розміру пенсії за віком за період страхового стажу,набутого до дня набрання чинності цим Законом,може бути визначена відповідно до раніше діючого законодавства,а частина розміру пенсії за період страхового стажу,набутого після набрання чинності цим Законом,відповідно до цього Закону. При цьому (зверніть увагу!) частина розміру пенсії за віком,обчислена за раніше діючим законодавством,не може перевищувати максимальних розмірів пенсій,визначених законом для відповідних категорій пенсіонерів ». На практиці оці «максимальні розміри», що діяли на день набрання чинності Законом 1058-15, визначалися за такою формулою: 168,00 грн. = максимальний розмір 150 грн. х 1,12 відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року №1783.
Під замаскованою назвою документ «Про заходи щодо поліпшення (!?) пенсійного забезпечення громадян» теж додав чимало дьогтю в «бочку беззаконня» при позбавленні матеріальних прав ліквідаторів другої категорії і сповна заслуговує на статус антиконституційного. пОСТАНОВА беззаперечно суперечить щонайменше 3,8,22 та 64 – ій статтям Конституції України. Саме постанова №1783 надала механізм обмеження наших прав, що забороняє робити Конституція. Остання такий дозвіл надає при виняткових обставинах – «в умовах воєнного або надзвичайного стану ... із зазначенням строку дії цих обмежень».
Сьогодні для того, щоб ліквідатор другої категорії заробив пільгову пенсію не нижче мінімальної, йому треба мати 35 років трудового стажу і коефіцієнт заробітної плати не нижче 3,1. Іншими словами, йому потрібно заробляти щомісяця не менше 10 тисяч гривень, наголошуємо – офіційно, а не в конвертах.
Звернутися до Міністра соціальної політики України п. Королевської та Правління ПФУ про скасування довідки №122 при призначенні пенсії по віку ліквідаторам другої категорії, як рудименту радянської системи та безпідставної, оскільки не впливає на розмір пенсії і видатків з Держбюджету.
Мотивація. Цю довідку було запроваджено ще у 1988 році, до прийняття Чорнобильського законодавства. 25 листопада 2005 року Правління ПФУ Постановою № 22-1 «Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України» Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» зробило її обов’язковою при призначенні (при перерахунку можливо у ній є сенс) пільгової пенсії по віку.
Серед низки документів,які необхідно подати претенденту на пільгову пенсію по віку,законодавець назвав «документи,які засвідчують особливий статус особи». Формулювання чітке і зрозуміле. Статус ліквідатора другої категорії засвідчує посвідчення. Правління ПФУ у такий спосіб присвоїло собі не властиву функцію – аудит правильності видачі посвідчень. Між іншим, цю норму у Перехідних положеннях назвали тимчасовою. Чи не забагато оцієї тимчасовості протягом восьми років? Тяганина триває місяцями включно із зверненнями до суду і апеляцій.
Пропозиції схвалено загальними зборами об’єднання 03 вересня 2013 року в Івано-Франківську.
Немає коментарів:
Дописати коментар