Головуючий у 1 інстанції - Ткаченко О.Д.
Суддя-доповідач - Попов В.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2014 року справа №408/384/14-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Попова В.В., суддів Сіваченка І.В., Шишова О.О., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі Луганської області на постанову Біловодського районного суду Луганської області від 17 квітня 2014 р. у справі № 408/384/14-а за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі Луганської області про визнання дій відповідача протиправними, зобов'язання відповідача призначити пенсію зі зниженням пенсійного віку після смерті годувальника, яка настала з причин в нього хвороби, пов'язаної з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС,-
В С Т А Н О В И В :
Постановою Біловодського районного суду Луганської області від 17 квітня 2014 р. у справі № 408/384/14-а позовні вимоги ОСОБА_2 до Управління Пенсійного Фонду України про визнання дій відповідача противоправними, зобов'язання відповідача призначити пенсію зі зниженням пенсійного віку після смерті годувальника, яка настала за наявністю та з причини в нього хвороби, пов'язаної з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС задоволено повністю. Визнано дії Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі про відмову 18.03.2014 року в призначенні пенсії позивачу гр. ОСОБА_2 зі зниженням пенсійного віку, як вдові військовослужбовця, смерть якого настала у зв'язку з хворобою, пов'язаною з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС противоправними. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі призначити ОСОБА_2 пенсію зі зниженням пенсійного віку, як вдові військовослужбовця, смерть якого настала у зв'язку з хворобою пов'язаною з ліквідацією наслідків аварії на ЧАЕС в порядкуст.16 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з часу звернення її до відповідача з відповідною заявою. Судові витрати віднесено за рахунок держави.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач - Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі Луганської області, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вищевказану постанову та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову у повному обсязі. Мотивами апеляційної скарги особа, яка її подала, зазначає порушення судом першої інстанції норм матеріального права, а також невідповідність висновків суду обставинам справи та неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що чоловік позивачки - ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, приймав участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС з 24.09.1987 року по 26.11.1987 року (а.с.6), мав статус ліквідатора аварії на ЧАЕС 1 категорії (а.с.9), являвся інвалідом першої групи, захворювання пов'язане з виконанням обов'язків військової служби з ліквідації наслідків на ЧАЕС (а.с.14), або прирівнюється до інвалідів війни.
ІНФОРМАЦІЯ_2 чоловік позивачки помер, що підтверджується свідоцтвом про смерть серії НОМЕР_1 (а.с.10).
Відповідно до експертного висновку № 283 від 1 жовтня 2013 року Донецької регіональної міжвідомчої експертної комісії (а.с.11), захворювання і причина смерті ОСОБА_3, пов'язані з виконанням військової служби по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Після смерті чоловіка, позивач ОСОБА_2 повторно шлюбу не реєструвала.
На звернення позивачки щодо призначення їй дострокової пенсії зі зменшенням пенсійного віку на 5 років, як дружині померлого учасника ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС 1 категорії, інваліда І групи, відповідачем було відмовлено (а.с.7).
Колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції правильно відновив право позивача на пенсійне забезпечення з урахуванням відомостей наявних в матеріалах справи та норм діючого законодавства України, виходячи з наступного.
Відповідно до ст.28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» право на призначення пенсії за віком мають жінки після досягнення 55 років та наявності страхового стажу не менше п'яти років.
Згідно п.3 Прикінцевих положень ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено право на призначення дострокової пенсії за віком, але не раніше ніж за 5 років до досягнення пенсійного віку дружинам військовослужбовців, які померли внаслідок захворювання, пов'язаного з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, якщо вони не взяли повторний шлюб.
Згідно ст.30 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», незалежно від перебування на утриманні годувальника пенсія призначається: непрацездатним дітям, непрацездатним батькам і дружині, якщо вони після смерті годувальника втратили джерело засобів для існування. Дружини військовослужбовців, які загинули (померли) у період проходження військової служби (виконання службових обов'язків) чи після звільнення зі служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при виконанні обов'язків військової служби, захворювання, пов'язаного з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, мають право на призначення дострокової пенсії за віком, після досягнення жінками 50 років, за наявності страхового стажу не менше 20 років для жінок.
Відповідно до примітки до ст.10 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» до військовослужбовців належать: особи офіцерського складу, прапорщики, мічмани, військовослужбовці надстрокової служби, військовозобов'язані, призвані на військові збори, військовослужбовці жінки, а також сержанти(старшини), солдати(матроси), які перебувають (перебували) на дійсній строковій службі у збройних силах, керівний і оперативний склад органів Комітету державної безпеки, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, а також інших військових формувань.
Крім цього, пункт 3 З.У. «Про військовий обов'язок і військову службу» до військового обов'язку відносить: проходження військової служби та виконання військового обов'язку в запасі.
Пункт 9 статті 1 вищезазначеного Закону встановлює, що громадяни України щодо військового обов'язку поділяються на такі категорії: військовослужбовці особи, які проходять військову службу; військовозобов'язані особи, які перебувають в запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави.
Враховуючи викладене вище, Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі правомірно зобов'язано призначити пенсію позивачці з моменту її звернення до відповідача із заявою про призначення пенсії та виплачувати пенсію позивачці, як вдові померлого учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, смерть якого настала у зв'язку з виконанням обов'язків військової служби, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Біловодському районі Луганської області - залишити без задоволення.
Постанову Біловодського районного суду Луганської області від 17 квітня 2014 р. у справі № 408/384/14-а - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Колегія суддів : В.В. Попов
І.В. Сіваченко
О.О. Шишов
Немає коментарів:
Дописати коментар