-->

11.12.14

РЕЗОЛЮЦІЯ
КОНФЕРЕНЦІЇ УЧАСНИКІВ ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ
КАТАСТРОФИ НА ЧОРНОБИЛЬСЬКІЙ АЕС

03 грудня 2014 року                                                                                                                   м.Вишгород

Ми, представники чорнобильських громадських організацій та ініціативних груп учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які переймаються соціальним захистом інвалідів-учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, обговоривши стан справ із захисту потерпілих ліквідаторів катастрофи на Чорнобильській АЕС, заявляємо:

1. У квітні цього року світ відмітив 28-у річницю Чорнобильської катастрофи, на подолання якої, в 1986-90 роках, більшість ліквідаторів направлялася за наказом ДЕРЖАВИ на роботу в зону відчуження під дією високого рівня іонізуючого випромінювання.

14 грудня 2014 року, виповнюється 28 років, з дня завершення будівництва саркофага над аварійним реактором Чорнобильської атомної електростанції. Всі, без виключення, ліквідатори, що приймали участь ліквідації катастрофи, несуть на собі важкі захворювання, деякі з них, до нинішнього дня, не можуть довести зв’язок цих хвороб із участю у ліквідації катастрофи, значна кількість ліквідаторів пішла з життя, при цьому їх кількість, не піддається обрахунку.

Не зважаючи на те, що ліквідатори захистили не лише Україну, але й увесь світ від катастрофи ПЛАНЕТАРНОГО масштабу та запобігли розповсюдженню радіації по нашій планеті, ДЕРЖАВОЮ НЕ ЛИШЕ НЕ ПРОВОДИТЬСЯ НАЛЕЖНИЙ СОЦІАЛЬНИХ ЗАХИСТ ПОТЕРПІЛИХ ЛІКВІДАТОРІВ КАТАСТРОФИ, АЛЕ Й НЕ ЗАБЕЗПЕЧУЄТЬСЯ ВКРАЙ НЕОБХІДНЕ МЕДИЧНЕ ЇХ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, ДІАГНОСТИКА ТА ЛІКУВАННЯ. ФІНАНСУВАННЯ НА ЦІ ЗАХОДИ, ЩОРІЧНО ТА НЕПОРИВНЯННО З РОСТОМ ІНФЛЯЦІЇ, ЗМЕНШУЄТЬСЯ.

2. Протестний весняний рух інвалідів-ліквідаторів, який приєднавсь до учасників майдану, із призначенням нового складу Кабінету Міністрів України, був частково призупинений, в сподіваннях, що державотворці перед лицем загрози зовнішньої агресії та можливості виникнення нових катастрофічних явищ, повернеться в межі правового поля та забезпечить поетапне вирішення питань із забезпечення виконання соціального захисту ліквідаторів катастрофи на ЧАЕС, тим більше, що такі домовленості вже існували, як в усній, так і в письмовій формі.

Разом з цим, не забезпечено не лише, хоча б часткове, відновлення компенсацій, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України, за втрачене здоров’я та належне фінансування лікування, а продовжується система виморювання ліквідаторів, як шляхом обмеження виплат, так і скороченням відпуску ліків, обмеженням безкоштовних діагностично-лікувальних процедур, тощо.

3. Поза будь яким захистом Держави, залишені старі та немічні на окупованих територіях Донбасу та Луганщини, при цьому особливу тривогу викликають інваліди, зокрема й ліквідатори катастрофи на ЧАЕС, які не в змозі пересуватись та отримувати пенсійні виплати та соціальні виплати поза межами окупованих територій. Пропонуємо використати як тимчасове містечко для чорнобильців-переселенців з Криму, Донецької та Луганської областей колишній радіаційно-медичний центр в Пуща-Водиці.

4. Ми, учасники конференції, звертаємося до всіх громадських об’єднань чорнобильців України з пропозицією, згуртуватися навколо захисту інтересів постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи, права яких без боязко порушуються владою.

5. Ми, учасники конференції, закликаємо політичні партії, об’єднання і блоки негайно забезпечити виконання раніше взятих на себе публічних зобов’язань щодо гарантій соціального захисту ліквідаторів аварії на ЧАЕС.

Справжню правову державу можна побудувати тільки шляхом виховання суспільства в дусі поваги до права й Закону.

Ми, розуміємо, що в умовах військових дій без плідної співпраці політичних партій та громадських чорнобильських організацій не можлива успішна боротьба із зовнішньою агресією та подолання корупції в середині країни, а тому ця робота має будуватись виключно на принципах по відстоюванню Конституції України, БЕЗ ПОДАЛЬШОГО ЗВУЖЕННЯ ЇЇ ЗМІСТУ ПО  СОЦІАЛЬНОМУ ЗАХИСТУ ЛІКВІДАТОРІВ ТА ЗАХИСНИКІВ ВІТЧИЗНИ та Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Не можна виправдати такого відношення до ліквідаторів-інвалідів в питаннях медичного та санаторно-курортного забезпечення, як рівня фінансування так і нахабної заміни санаторно-курортного лікування терміном оздоровлення.

Інакше як знущання чиновників регіональних управлінь соціального захисту над вдовами померлих ліквідаторів не можна назвати вимоги щодо підтвердження смерті у зв’язку із захворюванням, пов’язаним з ліквідацією Чорнобильської катастрофи та отримання допомоги на похорони та частини пенсії свого чоловіка через судову тяганину.

Багато років не працює програма поліпшення умов житла для ліквідаторів-інвалідів. Ця система повністю пронизана корупцією. Не має відкритості обліку, розподілу житла за Чорнобильською програмою. Не працюють альтернативні програми вирішення житлової проблеми таких як:

- надання державних кредитів під будівництво власного житла
- надання індивідуальних земельних ділянок під будівництво житла
- надання земельної ділянки під будівництво багатоквартирних будинків з залученням ініціатив громадських чорнобильських організацій та залученням міжнародних благодійних програм.

Переглянувши та обговоривши нагальні питання, які постали перед ліквідаторами в результаті безпрецедентно сформованого законодавчого хаосу, починаючи з  постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23 листопада 2011 року "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", де окремі постулати не відповідають вимогам статей 50 та 54 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», інших Постанов Кабінету Міністрів України, зокрема «неконституційних» рішень Конституційного суду України від 25.11.2012 р. №3-рп/2012 та від 26.12.2011 №20-рп/2011 , чинному законодавству, Конституції України та здоровому глузду, ми вимагаємо:

1. В найкоротші терміни апарату Верховної Ради України привести у відповідність із чинним законодавством Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи» 796-XII і викласти на офіційному сайті Верховної Ради, чинну редакцію, з урахуванням рішень Конституційного суду України.

2. Кабінету Міністрів України, привести свої нормативно-правові акти у відповідність з чинним діючим Законом з урахуванням рішень Конституційного суду України.

3. Кабінету Міністрів України прийняти рішення про перереєстрацію всіх інвалідів Чорнобиля, при тому, видати нові посвідчення учасникам ЛНА на ЧАЕС 1-ї категорії нового зразку, в яких повинна бути інформація про рік участі в ЛНА на ЧАЕС в зоні відчуження, категорія, яка була до набуття статусу інвалідності.

4. Кабінету Міністрів України протягом місяця, з дня подання цієї Резолюції, забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації чинного Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи», з цією метою:

4.1. Перший етап - задовольнити вимоги учасників протестної акції інвалідів-ліквідаторів біля Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України (25 квітня 2014 р. – 7 червня 2014р.) щодо виконання судових рішень в частині пенсійного забезпечення.

Другий етап - задовольнити вимоги всіх інвалідів-ліквідаторів, які мають судові рішення на свою користь в частині пенсійного забезпечення.

Третій етап – ввести зміни до Постанови КМУ № 1210 від 23.11.2011р. «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи», і привести у відповідність чинно діючої редакції Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи» ст. 11 та 13 «Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», щодо забезпечення мінімального рівня пенсії інвалідів-ліквідаторів не менше ніж 6, 8, 10 мінімальних прожиткових мінімумів згідно до 54 статті, ч.4 та 50%, 75%, 100% згідно статті 50 у відповідності із III-ї, II-ї, I-ї групою інвалідності.

4.2. Вважати державним боргом невиплачені пенсії згідно рішень судів для усіх ліквідаторів аварії на ЧАЕС, з наступним його погашенням до 1 червня 2015 року, без обов’язкового звернення потерпілих, що мають на руках рішення судів, що набрали законної сили, для зміни порядку виконання цих рішень, чи надання додаткових роз’яснень про порядок їх виконання у зв’язку із змінами, внесеними в чинне законодавство, після вступу в силу рішень судів.

5. Наближається 30-та річниця Чорнобильської катастрофи. Кабінету Міністрів України необхідно ініціювати та підготувати організацію проведення Парламентських слухань, науково-практичні конференції з питань подолання наслідків Чорнобильських не обминаючи стан соціального захисту громадян, які постраждали від Чорнобильської катастрофи.

Звертаємось до всіх громадських чорнобильських організацій України про підтримку цієї резолюції та при можливості розширення вимог до органів Державної влади та самоврядування, з метою забезпечення соціального захисту потерпілих ліквідаторів.

У разі невиконання наших вимог змушені будемо звернутися до європейської спільноти, громадських діячів, правозахисників та політиків за всебічною підтримкою, а також вдатися до протестних акцій.

Резолюція була одноголосно прийнята 3 грудня 2014 р. на Конференції Всеукраїнської спілки ліквідаторів-інвалідів «Чорнобиль-86, на яку були запрошені інші чорнобильські громадські організації з різних областей України.

Голова Всеукраїнської спілки
інвалідів-ліквідаторів «Чорнобиль-86» А.Ф. Колядін

Немає коментарів:

Дописати коментар