-->

10.01.15

Беремо на озброєння...

Згідно ЗУ "Про доступ до публічноі інформаціі" розпорядники інформації, в тому числі й працівники прокуратури, повинні надавати інформацію щодо їх заробітних плат, надбавок та придбання майна за період перебування їх на державній службі. З таким запитом я й звернувся до Прокуратури Міжгірського району що до надання вищезгаданої інформації стосовно колишнього Прокурора Міжгірського району Пилипа Богдана Федоровича.

На сьогоднішній день 90 країн світу вже прийняли та впроваджують в дію право на доступ до публічної інформації на рівні закріплення його в Конституціях, або створивши спеціальні закони, що забезпечують можливість ефективно користуватись цим правом на практиці. Однак деякі держави, зокрема і Україна, лише почали цей процес. Прийнятий ВР ЗУ "Про доступ до публічної інформації" став вагомим кроком на шляху до виконання Україною ряду міжнародно-правових зобов'язань:

"Конвенції про захист прав і основоположних свобод "1950 року; "Міжнародного пакту про громадянські і політичні права " 1966 року; Рекомедаціях Ради Європи № R (81) 19 "Про доступ до інформації, що перебуває в органах державної влади"; 

Рекомендаціях Ради Європи № (2008)"Про доступ до інформаційних документів "; Резолюції Парламентської Асамблеї Ради Європи від 05.10.2005 року №1466 "Про виконання обов'язків та зобов'язань Україною". 

Невід'ємною складовою демократичного політичного режиму є те що ОБРАНА ВЛАДА ЗВІТУЄ ПЕРЕД ВИБОРЦЯМИ ЗА СВОЇ ДІЇ. Однак держава не може бути демократичною та правовою , якщо громадяни цієї держави не проявляють інтерес і не слідкують за дотриманням їхніх прав та свобод, якщо не чинять опір іх порушенню. Отже громадянам потрібен механізм для здійснення такого контролю, що на даному етапі суспільного розвитку оформився в закони, що надають право й забезпечують доступ громадян до публічноії інформації. Згідно книги "Доступ до публічної інформації/найчастіші запитання та відповіді" Загальною редакцією В.Андрусіва, Д.Котляра; виданої укаїнським незалежним центром полт.досліджень, -К (Агенство "Україна"2012 ) - публікацію, якої підготовлено за підтримки Спільного проекту Європейського Союзу і Ради Європи... тлумачення настільки обширне й зрозуміле, що ніякого сумніву не може бути. Цей проект спільно фінансується Європейським Союзом і Радою Європи. ЖОДНУ ЧАСТИНУ ЦИХ МАТЕРІАЛІВ НЕ МОЖНА ВІДТВОРЮВАТИ ТА ВИКОРИСТОВУВАТИ В БУДЬ-ЯКОМУ ФОРМАТІ, ВКЛЮЧАЮЧИ ГРАФІЧНИЙ, ЕЛЕКТРОННИЙ, КСЕРОКОПІЮВАЛЬНИЙ ЧИ БУДЬ-ЯКИЙ ІНШИЙ СПОСІБ БЕЗ ВІДПОВІДНОГО ПОСИЛАННЯ НА ВІДПОВІДНЕ ДЖЕРЕЛО. Видання корисне так як запропоновано фахові роз'яснення, для органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, також СУДДІВ та інших осіб, що застосовують ЗУ "Про доступ до публічної інформації" або здійснюють нагляд за його ДОДЕРЖАННЯМ. 

Вище вказана книга відсутня в продажі і є лише к інтернеті, завдяки якій я виграв 25 судових позовів у Лалівської сільської ради Мукачівського району, 20 позовів у Ізківської сільської ради Міжгірського району, Ген.Директора Державного архіву Закарпатської області, декілька позовів у архівного відділу Міжгірськоі РДА, нач. Держземагенства У Міжгірському районі пана Шовака і т.д. 

Як підкреслив, надаючи коментар начальник відділу контролю та організаційного забезпечення діяльності ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІІ А.М.Пиць - .."що завдяки прийнятому ЗУ "Про доступ до публічноі інформації "ФАКТИЧНО ГРОМАДЯНИ ОТРИМАЛИ ПРАВО ПО-ЄВРОПЕЙСЬКИ, ЛЕГКО Й ШВИДКО КОНТРОЛЮВАТИ РОБОТУ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ. ВІДТАК КОЖЕН ОРГАН ВИКОНАВЧОІЇ ВЛАДИ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ПОВИНЕН ПОВНІСТЮ ЗМІНИТИ СВОІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ.
Як відзначив на відкритій конференції Прем'єр міністр України пан Яценюк, що й йому приходиться надавати відповіді на інформацію згідно запитів та КМ України, так як Закон один для всіх й підлягає виконанню. Тому не треба скиглити, а відксеривши книгу за загальною редакцією В.Андрусіва, Д.Котляра "Доступ до публічної інформації/найчастіші запитання та відповіді " - шляхом написання запитів, легко й швидко контролювати як роботу органів місцевого самоврядування так і виконавчої влади. 

З вище приведеної ухвали про відкриття касаційного провадження , можна зробити висновок, що й на прокуратуру можливо подавати судові позови як до судової гілки влади ,так і в Європейський Суд з прав людини за неналежне виконання своїх службових обов'язків, а не писати заяви на іх ім'я, на які як правило пересічні громадяни отримують тільки відписки. Де повністю попрана ст.36 про першочерговий захист слабозахищених верств населення, інвалідів, афганців, чорнобильців, учасників АТО, пенсіонерів. Прокурор як правило стає на сторону сильнішого (безпроїграшний варіант ) та виконує роль обвинувача, державного меча за кошти звичайних громадян. Всі виборчі органи та державні структури призвані та отримують зарплати, щоб слугувати людям, а не карати. А не різати курку, яка несе золоті яйця. Або не різати сук, на якому сидять.

Слова героя "Небесної сотні" .. "Борітеся, поборете, Вам бог помагає.... "або "...ми не бидло, ми не козли, ми України - доньки й сини ".

Слава героям. Смерть ворогам. Слава Украні!


Немає коментарів:

Дописати коментар