"23" червня 2018 р. ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в якому просив зобов'язати відповідача враховувати ОСОБА_1 до страхового стажу робіт, час перебування на інвалідності, яка виникла внаслідок професійного захворювання під час виконання Державних завдань та обов'язків по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС по роботі за списком № 1, з часу встановлення інвалідності 20.07.1998 року до досягнення ним 60 років - 30.11.2011 року, за виключенням періоду роботи під час перебування на інвалідності.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач протиправно відмовив у зарахуванні до його страхового стажу час перебування на інвалідності, через професійне захворювання, яке пов'язане з роботами по ліквідації аварії на ЧАЕС, до досягнення 60 років, що призводить до зменшення пенсійних виплат.
Відмовляючи позивачу у переведенні на інший вид пенсії та можливості зарахування до стажу періоду перебування позивача на інвалідності, причиною якої є захворювання, пов'язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, відповідач послався на те, що пенсійна справа позивача не містить для цього достатніх документів, а саме акту по формі № Н-1.
Згідно абз. 4 ч.1 статті 24 Закону України «Про загальнообов'язкового державне пенсійне страхування» час перебування на інвалідності у зв'язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням зараховується до страхового стажу для призначення пенсії за віком, а також до страхового стажу роботи із шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і у пільгових розмірах.
Згідно статті 25 Закону України «Про охорону праці» в редакції, яка діяла на час виникнення спірних відносин, власник повинен проводити розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, яке розробляється Державним комітетом України по нагляду за охороною праці за участю профспілок і затверджується Кабінетом Міністрів України. Розслідування проводиться за участю представника профспілкової організації, членом якої є потерпілий, а у випадках, передбачених законодавством, також за участю представників органів державного нагляду, управління охороною праці та профспілок.
За підсумками розслідування нещасного випадку або професійного захворювання власник складає акт за встановленою формою, один примірник якого він зобов'язаний видати потерпілому або іншій заінтересованій особі не пізніше трьох днів з моменту закінчення розслідування.
Відповідач, заперечуючи доводи позивача у цій частині, зазначив, що час перебування позивача на інвалідності, причиною якої є захворювання, пов'язане з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, не підлягає зарахуванню до страхового стажу для призначення пенсії за віком та до страхового стажу роботи із шкідливими умовами, який дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і у пільгових розмірах, оскільки причиною інвалідності не є нещасний випадок або професійне захворювання.
Разом з тим, у зв'язку із створенням міжвідомчих експертних рад та з метою спрощення оформлення необхідних документів для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Рада незалежних профспілок України, Мінохоронздоров'я та Мінсоцзабез України листом відповідно за №13-31-1272, №16.03/001 і №01-3/26 від 09 грудня 1991 року роз'яснили, що при наявності висновку міжвідомчої ради про причинний зв'язок захворювання з дією іонізуючого випромінювання внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, складання акта по формі Н-1 не потребується.
З матеріалів справи вбачається, що висновком Дніпропетровської регіональної міжвідомчої експертної ради по встановленню причинного зв'язку захворювань з роботою по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та їх професійного характеру від 11.06.1998 року № 6310 позивачу встановлено причинний зв'язок-захворювання, пов'язаного із роботами по ліквідації аварії на ЧАЕС, а з 20.07.1998 року йому встановлена 2 група інвалідності. Також, з 04.03.2004 року позивачу встановлена 1 група інвалідності без переогляду, причина - захворювання, пов'язане із роботами по ліквідації аварії на ЧАЕС.
Таким чином, оскільки з матеріалів справи вбачається, що встановлено причинний зв'язок між інвалідністю позивача та роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і їх професійного характеру, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо того, що дії відповідача щодо не зарахування до страхового стажу позивача, часу перебування на інвалідності, яка виникла внаслідок професійного захворювання під час виконання обов'язків по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, з часу встановлення інвалідності 20.07.1998 року до досягнення ним 60 років та відмова у переведенні на інший вид пенсії є незаконними та протиправними.
1 коментар:
Дуже цікава інформація але ще б з тлумаченням, що з цього вийде.
Дописати коментар