Справа № 701/243/12
У Х В А Л А
про відмову у відкриття провадження у справі
04.02.2012 м. Берегово
Суддя Берегівського районного суду Ільтьо І. І ., розглянувши заяву управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Берегівського районного суду від 24.06.2011 року №2а-783/11/0701, -
в с т а н о в и в :
Управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі звернулося до суду про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Берегівського районного суду від 24.06.2011 року №2а-783/11/0701 у справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі про визнання протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі та зобов’язання нарахувати та виплатити підвищення до пенсії.
Заяву мотивовано тим, що 19.06.2011 року набув чинності Закон України від 14.06.2011 року №3491-VІ «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік», яким передбачено, зокрема, що у 2011 році положення статей 39,50,51,52,54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи із наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.
На виконання вимог вищевказаного Закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 06.07.2011 року №745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», яка набрала чинності 23.07.2011 року.
За прийнятим 26.12.2011 року рішенням Конституційного Суду України №20-рп/2011 у справі за конституційним поданням щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VІІ Прикінцевих положень Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік»вищезазначені норми визнані таким, що відповідають Конституції України.
За таких обставин, заявник рахує, що при вирішенні судами справ за адміністративними позовами дітей війни вони повинні були застосовувати постанови Кабінету Міністрів України, які на час виникнення спірних правовідносин встановлювали розміри пенсійних виплат зазначеним категорія громадян. Однак розглянувши справу за позовом ОСОБА_1 суд виніс рішення, яким задоволив позовні вимоги і воно набрало законної сили 05.07.2011 року.
У зв’язку з цим управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі вважає, що з прийняттям Конституційним Суду України рішення від 26.12.2011 року №20-рп/2011 виникли істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою на час розгляду справи та просив скасувати постанову від 24.06.2011 року №2а-783/11/0701 у справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі та прийняти нову постанову про відмову в задоволені позовних вимог позивача в повному обсязі.
Перевіривши матеріали справи приходжу до наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст. 245 КАС України, постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв’язку з нововиявленими обставинами.
Однак із змісту ч. 3 ст. 245 КАС України вбачається, що перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами в разі прийняття нових законів, інших нормативно-правових актів, якими скасовані закони та інші нормативно-правові акти, що діяли на час розгляду справи, не допускається, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність фізичної особи.
З матеріалів справи вбачається, що постанова Берегівського районного суду по справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі була прийнята 24.06.2011 року, тобто до 23.07.2011 року –набуття чинності постанови від 06.07.2011 року №745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», на які посилається заявник, відповідно до діючого на той час законодавства.
Отже, перегляд вказаного судового рішення за нововиявленими обставинами на даній підставі не допускається.
Згідно до ч. 7 ст. 9 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Таким чином, приходжу до висновку, що відповідно до положень ст. 109 КАС України у відкритті провадження за заявою управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Берегівського районного суду від 24.06.2011 року №2а-783/11/0701 слід відмовити.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 107 ч. 5, 109, 165, 245 ч. 3 КАС України,
у х в а л и в :
У відкритті провадження у справі за заявою управління Пенсійного фонду України в Берегівському районі про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Берегівського районного суду від 24.06.2011 року №2а-783/11/0701 - відмовити.
Копію ухвали про відмову у відкритті провадження невідкладно надіслати заявнику разом із заявою та усіма доданими до неї матеріалами.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
І. І. Ільтьо
http://reyestr.court.gov.ua/Review/21240587
Немає коментарів:
Дописати коментар