Головне управління, проаналізувавши проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» в межах відведеного часу та враховуючи, що йдеться про його затвердження в умовах воєнного стану, вважає за доцільне висловити щодо нього такі зауваження.
1.1. У проекті (як безпосередньо у його приписах, що містяться в основній частині, наприклад, у ст.ст. 19, 23-25, так і в Прикінцевих положеннях, зокрема, в п.п. 3, 7, 11-18) продовжена практика призупинення законом про Державний бюджет України дії чинних актів законодавства, зміни передбаченого ними правового регулювання відносин, що суперечить правовим позиціям Конституційного Суду України, сформульованим у його численних рішеннях.
Так, Конституційний Суд України у своєму рішенні від 09.07.2007 № 6-рп/2007 (справа про соціальні гарантії громадян), визнавши окремі положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» такими‚ що не відповідають Конституції України‚ встановив, що зі змісту положень Конституції України та Бюджетного кодексу України вбачається‚ що закон про Державний бюджет України як правовий акт має особливий предмет регулювання‚ відмінний від інших законів України – він стосується виключно встановлення доходів та видатків держави на загальносуспільні потреби‚ тому цим законом не можуть вноситися зміни‚ зупинятися дія чинних законів України‚ а також встановлюватися інше (додаткове) правове регулювання відносин‚ що є предметом інших законів України (абзаци 4-6 п. 4 мотивувальної частини Рішення).
Така ж сама правова позиція Конституційного Суду України визначена і в його рішеннях від 22.05.2008 № 10-рп/2008 та від 30.11.2010 № 22-рп/2010.
Зокрема, у рішенні від 22.05.2008 № 10-рп/2008 Конституційний Суд України визначив, що «законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок – скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина. У разі необхідності зупинення дії законів, внесення до них змін і доповнень, визнання їх нечинними мають використовуватися окремі закони».
Відповідного змісту правова позиція Конституційного Суду України була сформульована і в його рішенні від 30.11.2010 № 22-рп/2010, в якому, з урахуванням правових позицій, висловлених у рішеннях від 09.07.2007 № 6-рп/2007 та від 22.05.2008 № 10-рп/2008, визнані неконституційними положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», якими внесено зміни та доповнення до ряду законодавчих актів, а також встановлено правове регулювання відносин, що є предметом інших законів.
Тому, варто враховувати, що зупинення на 2024 рік Законом України «Про оскаржене у Конституційному Суді України і відповідні положення Закону, проект якого розглядається, з великою вірогідністю можуть бути визнані неконституційними, що матиме негативні наслідки для правової та фінансової системи держави.
Стосовно відповідних приписів Прикінцевих положень проекту слід додатково наголосити, що відповідно до ч. 4 ст. 153 Регламенту Верховної Ради України (далі – Регламент) «проект закону про Державний бюджет України на наступний рік не може містити положень про зупинення дії чи внесення змін до законів». Тим самим, приписи п. 3 Прикінцевих положень проекту суперечать нормам Регламенту, які встановлюють вимоги до змісту проекту закону про Державний бюджет України.
Щодо соціального блоку питань у проекті
2.1. У ст. 7 проекту передбачено встановлення розміру прожиткового мінімуму на одну особу з розрахунку на місяць 2920 грн. (та відповідні розміри цього показника для основних соціальних і демографічних груп населення, зокрема, для працездатних осіб – 3028 грн.). У цьому зв’язку, викликає сумнів запропонована оцінка «вартісної величини достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я набору продуктів харчування, а також мінімального набору непродовольчих товарів та мінімального набору послуг, необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості» (ст. 1 Закону України «Про прожитковий мінімум»), оскільки до проекту не додано відповідних розрахунків та обґрунтування. При цьому, станом на червень 2023 року (за даними Міністерства соціальної політики України) фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цінах червня 2023 року становив 8 442 гривень.
Вбачається, що такий розрив між запропонованою у проекті величиною базового соціального стандарту і його реальним розміром, який, до того ж, має тенденцію до збільшення, здійснюватиме суттєвий негативний вплив на добробут певних категорій населення України.
З цього приводу варто зауважити, що, на думку Конституційного Суду України, держава, виходячи з існуючих фінансово-економічних можливостей має право вирішувати соціальні питання на власний розсуд. Тобто, у разі значного погіршення фінансово-економічної ситуації, виникнення умов воєнного або надзвичайного стану, необхідності забезпечення національної безпеки України, модернізації системи соціального захисту тощо держава може здійснити відповідний перерозподіл своїх видатків з метою збереження справедливого балансу між інтересами особи та суспільства. Проте, держава не може вдаватися до обмежень, що порушують сутність конституційних соціальних прав осіб, яка безпосередньо пов’язана з обов’язком держави за будь яких обставин забезпечувати достатні умови життя, сумісні з людською гідністю (рішення Великої палати Конституційного Суду України від 22.05.2018 № 5-р/2018 у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 12 розділу І Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VIII).
2.2. Статтею 8 проекту передбачається встановити з 1 січня 2024 року мінімальну заробітну плату – 7100 грн., з 1 квітня – 8000 гривень. Водночас, в абз. 4 цієї ж статті встановлюється мінімальна заробітна плата у розмірі 1600 грн. як розрахункова величина для обчислення виплат за рішенням суду.
Вважаємо що встановлення проектом різних розмірів мінімальних заробітних плат, що застосовуються як певні величини щодо встановлення розмірів оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці, є некоректним, а також не узгоджується із Законом України «Про оплату праці», який не передбачає наявності різних рівнів мінімальних заробітних плат.
Крім того, застосування зменшеного розміру мінімальної заробітної плати в окремих випадках призведе до порушення ст. 43 Конституції України, якою гарантується, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. До того ж, конструкція – «для обчислення виплат» – не відповідає принципу правової визначеності, оскільки невідомо, які саме виплати підпадають під дію цієї норми, що в цілому, на наш погляд, призведе до різного тлумачення вказаної ініціативи та неоднозначності при її правозастосуванні.
2.4. Пункт 7 Прикінцевих положень проекту пропонує встановити можливість правового регулювання «у порядку, на умовах та у строки, визначені Кабінетом Міністрів України», тобто, «у ручному режимі», питань соціального захисту окремих категорій населення України, що не відповідає вимогам ст.ст. 92 та 95 Конституції України.
Зокрема, пропонується переглянути умови встановлення рівня соціального захисту пенсіонерів, військовослужбовців, чорнобильців щодо: перерахунку раніше призначених пенсій шляхом збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (для забезпечення індексації пенсії щороку з 1 березня), а також пенсій особам, які після призначення пенсій відпрацювали 24 місяці; індексації пенсій, призначених відповідно до законів України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»; перерахування сум щомісячних страхових виплат і витрат на медичну та соціальну допомогу, що провадиться в разі зміни ступеня втрати професійної працездатності та зміни складу сім’ї померлого.
Щодо таких пропозицій Головне управління послідовно зауважує, що вони не узгоджуються з конституційними повноваженнями Кабінету Міністрів України у забезпеченні виконання Конституції і законів України. Не заперечуючи можливості визначення на підзаконному рівні окремих питань, що стосуються порядку надання відповідних соціальних виплат актами Кабінету Міністрів України, зазначимо, що за змістом відповідних положень Конституції України вирішення питань, що стосуються права на відповідні соціальні виплати та їх розмірів, належить до повноважень Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади. Такий підхід випливає зі змісту п.п. 1 та 6 ч. 1 ст. 92 Конституції України, за якою виключно законами України визначаються «права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина; основи соціального захисту». Відповідно до Основного Закону України Уряд покликаний вживати заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина та забезпечувати проведення державної політики у всіх сферах суспільного життя, у тому числі, у сфері соціального захисту (ст. 116), засади якої визначаються Конституцією та законами України (ст. 85).
Поряд з цим, слід враховувати, що для значної кількості громадян України пільги, компенсації і гарантії, право на надання яких передбачено чинним законодавством, є додатком до основних джерел існування, необхідною складовою конституційного права на забезпечення достатнього життєвого рівня. Відповідно, звуження змісту та обсягу цього права шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів за ст. 22 Конституції України не
допускається (рішення Конституційного Суду України від 06.07.1999 № 8-рп/99, від 20.03.2002 № 5-рп/2002, від 17.03.2004 № 7-рп/2004, від 01.12.2004
№ 20-рп/2004). Тому, розгляд комплексу проблем, які стосуються змін у рівні та умовах соціального забезпечення різних категорій громадян, на нашу думку, має здійснюватися з урахуванням позиції Конституційного Суду України з цих питань.
237 коментарів:
«Найстаріший ‹Старіші 201 – 237 з 237Після суми в 95 тисяч,слова стали поперек горла,нічого страшного не сталося,ступор пройде і дні,вечори та ранки будуть радувати та милувати нас.
Зато есть мотивация жить и ждать когда мин.пенсия будет 9500 грн., а максималка 95000 гр. При нормальной экономике надо ждать лет 30, а в такой нестабильности и возможной гиперинфляции может и быстрей осуществится мечта.
Уважаемый! Которому насчитали пенсию 95 000 кусков, будет добры сколько выездов у вас было в зону?, хотите угадаю один вот такая справедливость. Кто заехал выехал на коне,а кто был длительную командировку в камне вот так и живём...
Уважаемый которому насчитали пенсию 95 000 кусков,будет добры скажите сколько выездов у вас было в зону?, хотите угадаю один выезд, вот так и живём кто заехал выехал на коне,а кто был в длительной командировке в камне.
Одни возможно и заработали на такую пенсию. Как же при таком заработке ещё быть и не инвалидом? Быть не инвалидом - это просрать большую пенсию. У многих супер-максимальщикоа удачно сложились все "пазлы", и это далеко не значит , что человек все отдал , имею виду здоровье и героический труд на ЛПА, это судьбоностность. Нельзя просчитать успех в далёкой перспективе, может просто повезти.
В этом и прикол. Такой вопрос можно задать и судьям пенсионерам, "а какого хера у вас пенсия от 90 и до ....?" "Не родись красивым, а родись счастливым".
За 37 років,давно можна було впорядкувати нарахування пенсії,не повинно бути,що будучи одну годину в зоні,отримувати захмарні виплати,можливо хтось і заслуговує на ці виплати, прийшов час змінювати підхід до нарахування пенсії,наприклад:проммайданчик та могильник рахувати з трьох тисяч,третя зона дві з половиною,друга,дві та перва,одиниця,чим більше відпрацював в зоні,тим більше отримав,але виплати треба рахувати тільки за роботу в зоні Чаес а не по місцю основної роботи,я розумію, що це казка,але я так думаю, не може бути так,що працювали разом,в одного багато,тому що зарплата в дома була добра,а в іншого, мінімум,зарплата була мала,і заїхавши на годину в зоні Чаес,і отримавши гешефт.
Не в выездах дело, а в практичности ума
https://news.obozrevatel.com/economics/fea/pensii-sudej-povyisili-do-95-tyis-grn-prostyie-ukraintsyi-poluchayut-v-20-raz-menshe.htm
Пенсии судей повысили до 95 тыс. грн: простые украинцы получают в 20 раз меньше
Шановний пенсіонере суддя, це форум чорнобильців. Сам у шоці маючи нарахування пенсії близько 300.000 грн., теж отримую 95 тисяч гривень. Це порушує наші права суддів - на повну пенсію.Мають нахабство писати, що пенсії злетіли до 95 тисяч гривень, при цьому не згадують - як її обмежили з 600-300 тисяч до 95 тисяч. Посилаючись на "воєнний стан" та обмеження бюджету. Шановний колега, перейдіть на форум суддів і не світитеся на форумі пенсів чорнобильців. Рішення колег саме стосується суддів, оскільки їм теж світить відставка та пенсія, на місце поставити ВРУ та кабмін – КСУ та судді приймають рішення і нашу пенсію зобов'язані платити повністю. Всі наші дії далі, добивання повної пенсії дивіться на форумі. PS Шановний колега, перш ніж залишати комент, уважно дивіться чий це "гадюшник" - форум!З повагою, до Вас колега, я з міста Львова, нік на форумі – Цезар.
За работу в опасных местах люди получили вернувшись с ЛПА домой, на предприятии. Каждый получил по разному индивидуально, за год, за место работы. Работа может быть и была опасной, но не все эти люди имеют инвалидность. Это что, парадокс? Работа на ЛПА ,и пенсия по инвалидности, не всегда причина/следствие. Заработал - получи, заболел - имеешь связь с ЛПА, подчёркиваю за ЛПА, не за несчастный случай на родном предприятии, получи спец.пенсию за ЛПА!!! Да, сейчас по ст.54 рассчитывают пенсию включая гр.зарплату, есть такой законный вариант, и люди пользуются им. Но я сторонник особого, специального начисления пенсии по инвалидности за работу/службу/командировку на ЛПА.
Если человек работал, или находился в зоне, в 86 году или в 90, заболел, врачи связали диагноз с радиацией и дали инвалидность. Что является первопричиной инвалидности и определения, что это именно от радиации хоть это был 86 или 90, делал там он что-то или нет? Выходит, что врачи берут на себя ответственность и вяжут одинаковые диагнозы не основываясь на год участия и место работы. Вывод: человек заболел от влияния радиации, хоть он в носу ковырялся, его туда отправили и лишили самого ценного - здоровья! Поэтому, извольте, компенсируйте достойной пенсией ,по инвалидности, потерю его здоровья. Вообще вопрос назначения пенсии по инвалидности очень спорный. На данный момент имеем то , что имеем.
Десят лет назад одному платили 2000 другому 10000. Оба инвалиды. Один горевал за маленькую пенсию и кучу болячек и испорченную жизнь, другой был доволен пенсией, да и тем, что попал на ликвидацию и все изменилось к лучшему. Есть такая аналогия: одна и та же бутылка колы стоит по разному в трёх местах, на рынке 1доллар, в магазине 2 доллара, а в аэропорту 5 долларов. Так и с нашими пенсиями по инвалидности, не с зарплатами за работу, а именно по инвалидности.
100% правильно , но проверить
Пенсия, как бутылка Колы, за одну группу, одному 10к, другому 20к, третьему 90к.
Все законы имеет выгодополучателей, в первую очередь с руководства. Однодневки это партийная номенклатура, а уж потом и наша братва подтянулась, кто не дурак, а "героический труженик".
В тому і діло,що зарплата була різна,за основним місцем роботи,і якби колгоспник,водій,строковики не старався,а по зарплаті наприклад шахтаря ,ніколи не наздожене,яка б не була кратність,ось у чому полягає відмінність,при виконанні робіт, разом виконували роботу в зоні Чаес,одну і ту,а при приїзді додому нарахування ой як відрізняються,і це притому що ще правильно нарахують.
Проверить,что?
Уважаемый!, за какой период работы в зоне вам насчитали таку пенсию?, могу угодать 1-3 дня .
Все "скелеты в шкафу" прикрыты парасолькой под названием "Удостоверение ликвидатора" и 'Инвалида войны". Всё остальное второстепенно и уже не играет ни какой роли, когда пенсия в кармане и документы в полном ажуре. Кто сейчас будет откровенничать о себе и отвечать на такие вопросы, как когда, где и сколько и т.д.
Ну одни типа на заработки приехали , а другие долг Родине отдавать , на шару. В сотый раз интересует вопрос, так ликвидация аварии это шабашка или катастрофа приближенная к условиям войны, если есть соответствующие корочки? Конечно приятно поиметь всё и сразу , и рыбку съесть и нах..й сесть.
Пишіть щось по толку є щось нове чи нема а нерахуйте всі гроші потім будемо рахувати
пенсия пропала караул
В ноябре госслужащим и учителям нечем будет платить зарплаты, а вы всё о чем то мечтаете..
Пускай меньше п...т
Скоро ніякий коефіцієнт не допоможе.Єдине підвищення під час індексації вже скасовано .Придумали бали співвідношення зарплати до середньої зарплати в ті часи.Так що за декілька років з пенсії залишиться...
Шановні дописувачі, майте повагу і совість. Стидота читати вашу "собачню". Ви теж рятували країну від загибелі, а тепер один одного гризете. Невже мало? " Жабу" душіть в собі і хватить і Вам і допомогти вашим дітям і онукам, котрі нас тепер захищають від орди. Не позорте націю - все не забирете, а то як в придчі про землю-".. коня загнав, сам упав і зняв з себе шапку і кинув наперед - - :а це ще на огірочки дайте земельки!" Ви як оті героїні,, дві рідні людини:мати і дочка із мультфільму "12 Місяців" котрим все було мало. Ї стали вони собаками. ДУМАЙТЕ, не тільки за себе, а й і за свою честь, свою Україну, за тих, кому зараз не легше чим тим, хто в 86 теж стояв на передовій, і в 1941 р. Не влаштовуйте гавкотню, не будьте геройками з мультфільму-вони догавкалися......
Це точно пенсію хочуть 50 тис їм мало 20 а 2 категорія має 3 тис
Гроші в країні є,читайте та дивіться інфу кого і на яких хабарях ловлять,тільки толку з цього немає, якщо людям нарахували достойну пенсійну виплату,її треба віддати,і нічого не придумувати,підтягнути мінімалку,зменшити розрив між групами,те що ми герої,в загальному, без питань,але давно прийшов час для проведення повної ревізії ЧОРНОБИЛЬСЬКОГО ЗАКОНУ, хтось напише шо тепер це не на часі,але якщо це не зробити,так звана,,гризня" буде завжди,бо є несправедливість по відношенню одних до інших,а грошей в країні є і немало,тільки тим кому вони конче потрібно,недоходять,і якщо по закону виплата нарахована,будь яка,треба платити,і не видумувати велосипед.
Сегодня в украинских новостях прочитал, что инвалидности в Украине больше не будет. Будет, как в Европе - будет оценка утраты функциональности! Это будет глобальная реформа! В ближайшее время появится соответствующий законопроект. Новый подход планируют запустить с 2025г.
Что это значит? Это значит песец чернобыльской вольнице. Будет всеобщая медицинская комиссия для всех нынешних инвалидов-чернобыльцев. Сможешь дойти до унитаза сам или доползти - значит не инвалид. Получи пособие вместо пенсии и живи дальше. Если сможешь. Всё! Отгуляли.
Нас це не стосуєтся , взвязку з збільшенням інвалідів воеи хочуть ввести оцю муйню
"Уважаемый которому насчитали пенсию 95 000 кусков,будет добры скажите сколько выездов у вас было в зону?"
Отвечаю - всего 45 "выездов" в III зону. Конкретно - с середины декабря 1986года и до конца января 1987года я находился непосредственно на станции. Без выезда с неё. В АБК-1 мы находились и каждый день по всей станции выполняли работу. Когда резко повысилось давление меня сняли со станции и через медкомиссию в Киеве комиссовали. Набранная доза по документам - 24рентген. Официально более не разрешено было в 1987г.
Такой ответ вас устраивает?
Такі зміни планували зробити,можу помилятись у термінах,років три назад:30-50%(А),60-80%(В),90-100%(С).
В буквах абревіатури можу помилятись,від України вимагають зробити ці зміни,і ця інформація вже є у ЗМІ,чекаємо що буде далі,відсунуть можновладці її від виконання,чи прийдеться галопом приймати рішення.
Вам пенсию насчитали не за 45 дней, а за какой то период, один день или 2,3дня ,чем больше дней тем меньше пенсия это факт.
Так написано в законі та постанові,чим більше днів працював,тим менші пенсійні виплати,,кто не работает,тот ест " учись студент.
Начисление пенсии с
полного календарного месяца.
Выезда в зону отчуждения + средняя зарплата за этот месяц.
С подачи данной справки в ПФ высчитывает Кз ,
начисляет пенсию.
Правильно нарахована заробітна плата,результат дуже хороший,а про дні мені теж говорили,що в мене їх багато,заробітну платню ненарахували по постанові тай результати мінусові.
95 тысяч пенсия для чернобыльцев, брехня!!! Автор блога, удаляет комменты правильные и правдивые, а шмурдяк и брехню о пенсиях оставляет. 10-8-6 многим снится и поэтому поддерживают искру.
Статья таблица от ФАКТОВ по пенсиям 95 тысяч, кому смотрите статью сами и не верьте о 95 тысяч чернобыльцам
Пенсия — почти 100 тысяч грн: в ПФУ рассказали, кто из украинцев получает самые большие выплаты
https://fakty.ua/ru/417372-pensiya---pochti-100-tysyach-grn-v-pfu-rasskazali-kto-iz-ukraincev-poluchaet-samye-bolshie-vyplaty
Дописати коментар